torsdag 31 december 2009

En kind of krönika

2009.

tvåtusennio.

tjugohundranio.

Vad säger man,
det har varit som en Hollywoodfilm.

Början var bra, rätt lugn och fridfull.
Sen, något dramatiskt som ändrar världsbilden och handlingen totalt!
I mitten verkar ett happy ending nära, allt är frid och fröjd,
sen kommer en dramatisk vändning till, som skakar om allt.
Filmen präglas av förvirring och man försöker hänga med i handlingen.
men,till slut, som i alla Hollywoodfilmer, så är slutet lycklig.

Mycket lyckligt!

Början och slut.
Frisk och sjuk.
Ung och gammal.
levande och döende.
Glad och ledsen.
Svartvit och färgsprakande.
teater och musikal.
Rutin och impulshandlingar.

Hollywood, släng er i väggen!
2009 ar haft allt!
Drama, action, skräck, komedi, äventyr, musikal, thriller och romantik!



Med facit i hand är det ett år som varit bra, för mig själv.
Har hittat tillbaka lite till min galna sida, vilket jag gillar, kanske nån mer.
Jag har kommit närmare folk, som jag skulle gått miste om om allt hade fortsatt som vanligt.

Kort sagt, Pontus är galen, har sett och lärt känna underverk och levt lite mer.

Fångat dagen, gett mig in i saker som är roligt!

pettson och findus
Studiefrämjandet
Sceniska
Revyn.

it's a lot!

Förändring är inte dåligt, tvärtom, det är bra.

tack till syster, underverk, pepparkaksbak, amerikaner, mormor, gamlamorfar, teater, musik, scen, manus, Vija, mamma, findus och många fler, som gjort året till vad det har varit!

Nu påbörjas inspelningen av 2010!

iår håller jag mig till en romantisk komedi musikal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar