torsdag 25 april 2013

En stillsam trötthet.

Lammhult. Denna eminenta lilla skithåla.
Tack för alla nya intryck, all inspiration och glädje du gett.
Tyvärr har du slutat leverera. Long time ago.

Växjö. Du expansiva, gröna fis-stad.
Full av människor. Begränsad på stimulans.
Betong, grus och opepp-i-varje-luftström.

För inte så länge sedan trodde jag att min framtid kanske låg i Växjös omnejd.
Jag hade fel.
Tack och lov.

Här känner jag mig ofta begränsad och ostimulerad.
Kvävd.
Mot nya mål och platser!

I mitt liv existerar flera inspirerande människor.
Vissa mer inspirerade än andra.
Och de får igång min tankeverksamhet, mitt driv, mitt tänk.

En gnista har tänts - en låga är i antågande.
Frågan är var och vad den ska brinna för.
Frågetecken att filura på.

Figo - I owe you.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar