tisdag 4 maj 2010

En tur i motvind

En kväll fylld av förbannelse, rädsla och irritation.
FAN FAN FAN FAN!
Nej nej nej nej.
Varför varför varför varför?

Mycket ekade i mitt huvud.
Men när jag idag cyklade uppför en backe så slog det mig,
allt går inte rätt i livet.
Man kan inte vara bra på allt.
det går bara inte.
Så istället tänkte jag på att jag är faktiskt bra på vissa saker.
Mycket bra på en del saker.
Och rätt okej på en del saker.
Så jag ska vara glad för vad jag kan,
inte ledsen ör vad jag inte kan.

Jag älskar livet,
och livet ler mot mig.
Om än lite snett ibland.

Klaga kan jag göra,
men utan referens.
För livet ler mot mig,
även om det ser tillgjort ut ibland.

Jag är lycklig.
Lyckligare än någonsin innan.
Det vill jag iallafall tro på.
Och det gör jag.
För livet ler mot mig,
och jag ler tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar