lördag 11 september 2010

En romantisk middag, med falukorv och bacon!

Efter en mycker mysig vecka,
så kanske man tycker att all romantik kan räcka!

Men ack nej.
Det fungerar inte för mej.
Så när min Duva var iväg och testade sina vingar i bugg,
fick jag en idé om att överraska henne enormt när hon kom hem,
med ljuvligt tilltugg!

I Risinge, Ängadal, fixade och trixade
jag.
En kladdkaka av kladdiga mått,
jag hittat på internet och en snilleblixt fått.

En tvårätters måltid ska det bli,
så bäst att kolla skåpen efter gotteri.

Hoppbombang,
en kladdkaka på momang!

Sen satte konditorn sig i en vrå,
för att se mästerkocken blixtra på.
Kreativiteten på topp,
tog jag bacon och falukorv opp.
Samt lite klyftiga potatis,
som i frysen legat på is.

Falukorv till hjärtan blev,
under tiden beasåsen rördes med slev.

När min duva kom hem blev hon stum av förvåning,
när jag maten på talrik lagt iordning.
En enkel rätt,
som gick hem på alla sätt!

Maten gick åt fort,
kladdkakan slank ner som smort!

Så nu är det klart,
falukorv kan bli underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar