söndag 31 oktober 2010

Höstlov?

Höstlov betyder allt som oftast att man tar det väldigt lugnt.
Så lugnt som möjligt.
Men ju äldre man blir så försöker man att få ett jobb.
En del får det.

Själv har jag jobb.
Tyvärr.
Det är bra, ja. Men just denna veckan skulle jag behöva vila ut.
Pusta.
Inte springa in i väggen.

Skulle jag varit på springa ännu-fortare-mot-väggen-humör så skulle jag repa kvällarna måndag-torsdag.
Men jag var duktig och sa att jag inte kan.
Kroppen tyar inte.
15 timmars arbete fungerar inte liksom.

Så ni som har lov; ha ett trevligt lov!
Och ni som jobbar, tänk på pengarna.
It's a material world.

P.s.

Har ni inget för er rekommenderar jag Robins som gick i lördags på SVT.
Finns på SVT Play.
Jonas Gardell och Maria Lundqvist, mer känd som Sally, gästade Robin Paulsson.
Grymt bra!
D.s.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar